Cool Kids - til børn med angst

Cool Kids - til børn med angst: https://www.rksk.dk/borger/familie-boern-og-unge/ppr-raadgivning-til-boern-og-unge/cool-kids  (se også folder)

Nye tilbud:

Cool Kids udbydes til to ekstra målgrupper

• Børn/unge mellem 13 og 17 år med angst problematikker (forældrene deltager delvist)
  • Børn mellem 8 og 14 år med angst problematikker samt autisme spektrum forstyrrelser (forældrene deltager)

Kommunen har fået projektmidler hjem til at udvide vores Cool Kids-koncept, så vi kan favne en bredere målgruppe af børn og unge med angst.

Vi afholder derfor to ekstra gruppeforløb i foråret 2021. Gruppeforløbene afholdes om eftermiddagen.

Opstart og ansøgningsfrist
Begge forløb har opstart i april 2021. Ansøgningsfristen er d. 15. marts 2021. Forsamtaler forventes afholdt i uge 12 eller 14.

For at komme i betragtning til forløbet skal I skrive en e-mail (kontaktbrev), hvor I kort beskriver barnets/den unges problem og symptomerne (ca. ½ side).

I skal medsende barnets cpr.nr, samt hvilket telefonnr., I kan træffes på.

I vil derefter blive kontaktet, og hvis det vurderes, at I ligger inden for målgruppen, vil I blive indkaldt til en forsamtale. Herefter foretages den endelige visitation.

Da det er usikkert, hvor mange henvendelser der kommer, kan det ikke garanteres, at alle i målgruppen vil kunne tilbydes forsamtale/behandling.

Der kræves ingen henvisning fra læge eller andre professionelle, og det forventes, at I som familie selv formulerer kontaktbrevet.

Henvendelse skal ske til PPR på mail:  born.familie@rksk.dk – att. Helle Holbøll

Cool Kids - børn med angst - pjece.pdf

Shape Created with Sketch.