Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Ny kollega

Ny kollega på Rindum Kjærgaard.
Rindum Kjærgaard er en skole med forskellige opgaver i forhold til eleverne af faglig, personlig eller social
karakter. Opgaverne løses i fællesskab mellem lærere og pædagoger. Pt. er der ansat 38 pædagogiske
personaler fordelt med 2/3 lærere og 1/3 pædagoger.
Med jævne mellemrum søger Rindum Kjærgaard nye kollegaer, som kan indgå i arbejdet med at udvikle
eleverne fagligt og socialt. Vi er interesserede i ansøgere, som enten har erfaring eller som gerne vil udvikle
sin faglighed inden for området. Skolen har gennem tiden opbygget en stor mængde erfaring i arbejdet
med denne børnegruppe, men hver gang vi får en ny elev, skal vi etablere en ny læringssituation/relation,
hvor vi har brug for både erfaring og nye måder at tænke pædagogik på.
Kompetencer:
Skolen har brug for forskellige faglige kompetencer eller lysten til at udvikle disse. Det kan være inden for
skolefag, kreative/praktiske fag eller specialfaglig viden.
Samtidig skal du kunne rumme elever, som ofte har en anderledes måde at forstå og tolke verden på. Du
skal være anerkendende og undrende, samtidig med at du er struktureret og tydelig i samværet med
eleverne. Se evt. nærmere under ”Målsætning og principper” på skolens hjemmeside.
Teamarbejde.
Arbejdet er alsidigt og har mange forskellige og skiftende udfordringer og foregår altid omkring en
klassegruppe, hvor der ofte er tilknyttet 2 – 3 lærere/pædagoger. Som ny kollega kommer du altid til at
arbejde tæt sammen med andre kollegaer om en gruppe elever, hvor I i fællesskab forholder jer til eleverne
i gruppen.
Skolen er opdelt i 3 afdelinger med klasser fordelt ud fra elevernes alder, funktionsniveau og type af
udfordringer. Som ansat på skolen er du tilknyttet en afdeling/klasse, men den enkelte medarbejder kan
gennem tiden skifte til andre afdelinger/opgaver på baggrund af skolens elevsammensætning eller eget
ønske om nye arbejdsopgaver.
Der er afsat mødetid flere gange i ugen til teamsamarbejde i klassen og teamet. Der er afsat tid, hvor
temaet laver planlægning, elevevaluering og fællesplanlægning. Derudover er der afsat tid til forberedelse
og andre opgaver både for pædagoger og lærere.
Som ny medarbejder tilknyttes du en fast mentor, og der afsættes tid til opfølgning med skolens ledelse.
Omdrejningspunktet i arbejdet er elevernes hverdag i deres egen klasse, hvor du er tilstede i den planlagte
undervisning eller andre fastlagte aktiviteter. Til tider kan der forekomme individuelle løsninger, hvor
du/teamet har planlagt andet for eleven. Undervisning og aktiviteter kan gå fra at være almindelig
undervisning i fag til praktisk/kreative aktiviteter eller ture/besøg ud af huset.
Kontaktbørn/ Forældresamarbejde.
Alle elever tilknyttes en fast kontaktvoksen. Antallet af kontaktelever pr. medarbejder kan være mellem 2-4
elever. Dette arbejde indebærer at være en fast støtteperson på skolen til bl.a. samtaler, øget indsats og
tæt samarbejde med forældre, plejefamilier eller opholdssteder. Et samarbejde som er vigtigt for elevernes
udvikling.
Arbejdstid:
Arbejdstid er delt op mellem undervisning/aktivitetstid med elever, andre opgaver og forberedelse inden
for en ugentlig tilstedeværelsesramme.
Pt. er der 37 timers tilstedeværelsestid på skolen + puljetid til valgfri forberedelse. Derudover følger vi
elevernes årsskema med 200 skoledage + ca. en uges forberedelse i begge ender af skoleåret. I ferier
holdes skolen lukket.
Løn:
Skolen følger gældende overenskomst for lærere og pædagoger og deres ydes et fast specialskoletillæg.
I forbindelse med ansøgning til skolen er vi altid interesseret i en samtale, gerne i forbindelse med besøg på skolen.