Forældresamarbejde.

Inden der tages beslutning om evt. skolegang på Rindum Kjærgaard, indbydes eleven og forældre til at aflægge skolen et besøg. Der er således mulighed for at se de fysiske rammer og høre nærmere om skolens dagligdag og undervisning. Skolen formidler også gerne kontakt til forældrevalgte medlemmer af skolebestyrelsen.

Den daglige kontakt mellem skole og hjem sker via Aula eller telefon. Hver elev har sin egen kontaktpædagog/kontaktlærer, som formidler samarbejdet mellem hjemmet og skolen.

Forældrene indbydes til statusmøde og skolehjemsamtaler, hvor elevens udvikling og skolesituation drøftes. Forældrene modtager inden statusmødet en revideret udvidet meddelelsesbog (tidligere kaldet elevplan). Er der ønske om yderligere samtaler, aftales disse efter behov.

Forældre og samarbejdspartnere er altid velkommen til at aftale samtaler gennem hele skoleåret ved behov. Disse kan gerne gennemføres onsdage, hvor personalet har forlænget tilstedeværelsestid men andre tidspunkter er også mulige.

De familier, som tilbydes familiebehandling, mødes med familiekonsulenten efter nærmere aftale.