Praktiske oplysninger

Befordring

Der er mulighed for, at eleverne tilbydes befordring til og fra skole gennem visitationsudvalget. Se under befordring.

Dagligdagen

Alle møder kl. 8.00, og skoledagen starter med morgenmøde i klasserne. På morgenmødet gennemgås dagens program og eleverne fortæller på skift om nye oplevelser, og beskeder fra hjemmet læses i elevernes kontaktbøger. Derefter er der undervisning, hvor der arbejdes i individuelt tilrettelagte forløb efter individuelle mål. Praktiske og kreative aktiviteter samt ture ud af huset lægges ind i skoledagen efter behov. Tidspunktet for skoledagens afslutning varierer for de forskellige team.

Folkeskolens Prøver i 9. og 10.kl.

Der er mulighed for at aflægge Folkeskolens Prøver efter 9. og 10. klasse. Prøverne afvikles i samarbejde med Ringkøbing Skole.

Forsikring

Der er ikke tegnet kommunal ulykkesforsikring for skoleelever. Se underpunktet Forsikring.

Forældretilladelse

For at eleverne kan deltage i vandsportsaktiviteter, klatring o.lign. kræves forældretilladelse. se tilladelser i Aula.

Indesko

På skolen benyttes indesko.

Mobiltelefon

Eleverne må medbringe mobiltelefon. Telefonen skal være slukket hele skoledagen, med mindre der er truffet anden aftale. Se iøvrigt alle retningslinier under mobilpolitik.

Mælk

Skolen tilbyder mælkeordning. Henvendelse til kontoret.

Obligatoriske tests

Skolen afvikler nationale tests. Eventuel fritagelse herfor sker efter gældende regler.

Persondataloven (GDPR)

Jf. lovgivningen, skal skolen oplyse alle om specifikt hvilke af de indhentede oplysninger om forældre og børn, der videregives og til hvem og til hvilket formål. Til dette er der udarbejdet en folder, som du kan læse på hjemmesiden under "praktisk info" - "EU Persondataforordningen."

Samtykkeerklæring

Ved indskrivning fremlægges en samtykkeerklæring til indhentelse og videregivelse af oplysninger som skønnes nødvendige for vurdering af elevens fortsatte udvikling og ophold på skolen.

Se i Aula under Samtykker. Tilladelser og samtykker kan til enhver tid trækkes tilbage.

Sygdom eller andet fravær

Skolen orienteres om sygdom via beskedtråden til klasseteamet "kontaktbog" på Aula eller andet fravær på tlf. 99 74 28 50 kl. 7.30 - 7.50.

Tilsyn

Skolens grundregel: Hvor eleverne færdes, er der altid voksne til stede.

Ungdommens Uddannelsesvejledning

Skolen har et tæt samarbejde med UU i Ringkøbing-Skjern Kommune v/vejleder Kåre Mørk. Der udarbejdes uddannelsesbøger og elever og forældre orienteres og vejledes om uddannelsesforløb og erhvervspraktik. Se under "kontakt" -"UU-vejledning."